05. 09. 2012.

Prosvjedno pismo ministru obrazovanja Republike Hrvatske gosp. Željku Jovanoviću:‏

Poštovani ministre Jovanoviću,


Neugodno sam iznenađen i zaprepašten Vašom izjavom od 2. rujna 2012.,
gdje ste neumjesno insinuirali da je za loše zdravstveno stanje
školske djece među ostalim kriv i vjeronauk.

"Nažalost anketa koja je provedena na 1.500 učenika u dobi od 11 do 15
godina pokazala je da su svi zakazali, i roditelji, i škola, pa i
vjeronauk koji je već godinama u školi. Djeca žive nezdravo, sve su
deblja, sve više šećerne bolesti, svakodnevno puše, neredovito peru
zube, ne jedu povrće, ne jedu voće..."

Kako i zašto ste kao ministar obrazovanja od svih ostalih predmeta u
školskom programu istaknuli baš vjeronauk kao jedan od čimbenika za
loše zdravlje školske djece? Je li to samo slučajno ili možda
namjerno, dio šireg plana razračunavanja s vjerom i vjerskim
zajednicama Vašeg ministarstva i Vaše Vlade?!

Ako je ovo potonje, onda kao građanin tražim Vašu ostavku na mjesto
ministra i to zbog izravnog vrijeđanja hrvatskih građana vjernika. A
ako je ono prvo (slučajno), onda tražim službenu, ali i ljudsku
ispriku za nanesenu uvredu koja je izazvala konsternaciju, ljutnju i
zaprepaštenost kod mnogih građana.

Obzirom da ste Vi i vaši suradnici kao jedno od obrazloženja uvođenja
zdravstvenog odgoja navodili 'znanstvene činjenice o kojima djeca
moraju biti informirana', zahtjevam da mi kao građaninu Republike
Hrvatske u pismenoj formi navedete sve 'znanstvene činjenice' koje u
uzročno posljedičnu vezu stavljaju debljinu, šećernu bolest,
neredovito pranje zubi, neredovitu prehranu povrćem i voćem s jedne
strane i vjeronauk s druge strane.

Nadalje, na temelju kojih anketa i argumenata imate pravo vrijeđati na
tisuće hrvatskih obitelji, roditelja i djece? Proglašujući našu djecu
neurednom, prljavom, debelom, s prljavim zubima, pušačima itd., nas
roditelje ste okvalificirali kao nesposobne i nepodobne za odgoj naše
vlastite djece. Ovakvim insinuacijama duboko ste povrijedili mene kao
roditelja, mnoge moje prijatelje i znance, kao i većinu hrvatskih
obitelji koje, poput moje, u ovim teškim vremenima čine sve da svojoj
djeci osiguraju bezbrižno i vedro djetinjstvo, da im omoguće
školovanje i usmjere ih pravim životnim vrijednostima. Moja obitelj,
hrvatske obitelji, i naša djeca očekuju od Vas ispriku!

Isto tako, izražavam zabrinutost i protest zbog načina na koji ste
uveli tzv. zdravstveni odgoj u obrazovni sustav, bez da ste
roditeljima omogućili pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju
svoje djece (Ustav RH, članak 63.), namećući Vaš svjetonazor i
vrijednosni sustav većini građana. Zahtjevam da mi kao građaninu
Republike Hrvatske omogućite ostvarivanje mojih ustavnih prava i pravo
na izbor između najmanje dva programa od kojih će jedan biti u skladu
s mojim kršćanskim vrijednosnim svjetonazorom, a u međuvremenu
omogućite da djeca bez ikakvih sankcija ne trebaju pohađati one satove
na kojima ih pod krinkom zdravstvenog odgoja i 'pranja zubića' uvodite
u svjetonazorsko i vrijednosno 'pranje mozga'.

S poštovanjem,
 
Siniša Mišić, prof.

(P.s. Otac sam u obitelji koja ima troje djece učenika, koji pohađaju 
osmi, četvrti i prvi razred osnovne škole u ovim teškim vremenima.)