25. 07. 2019.

Novi vjeronaučni udžbenik za 5. razred 'Učitelju, gdje stanuješ?'

Novi udžbenik za katolički vjeronauk petoga razreda osnovne škole 'Učitelju, gdje stanuješ?' koji je tiskala Kršćanska sadašnjost, sastoji se iz tiskanog i digitalnog dijela.

Autorice udžbenika su Barbara Sipina i Mirjana Novak, a nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada u razredu autorica koje dobro poznaju mogućnosti i potrebe vjeroučenika te dobi.

 
Udžbenik je podijeljen u pet tematskih cjelina: Krenimo zajedno, Biblija i povijest spasenja, Isus Krist, Širenje Isusove poruke, Susret s Bogom u molitvi.


Iza tematskih cjelina nalazi se dodatak u kojem su: ishodi učenja, kršćanski moral, molitve i ostali obrasci vjere, leksikon te popis knjiga i kratica biblijskih knjiga Staroga i Novoga zavjeta.


Udžbenik je usklađen je s Kurikulumom nastavnog predmeta Katolički vjeronauk za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, a sastoji se od tiskanog i elektroničkog dijela.


U tiskanom dijelu udžbenika nalaze se osnovni sadržaji, popraćeni fotografijama i sadržajima koji potkrepljuju temu ili navode na razmišljanje. Rasterećen je nepotrebnih tekstova, ključne riječi istaknute su da ih učenik lako može uočiti i pamtiti. Objašnjenja pojmova se, osim u leksikonu, navode i kroz udžbenik radi boljeg razumijevanja sadržaja. Svaku temu ilustriraju slike i citati poznatih hrvatskih i svjetskih velikana. Komunikacijski je koncipiran i od učenika traži aktivno promišljanje i djelovanje. Osim obrazovnih sadržaja, udžbenik obiluje različitim tekstovima za promišljanje vlastitih stavova i poticajima za činiti dobro, odnosno aktualizaciju tema. Svaka od 5 cjelina počinje stranicom na kojoj su motivacijska pitanja na koja će učenici u toj cjelini pronaći odgovore, a na kraju svake cjeline je umna mapa koja učeniku olakšava izdvajanje bitnih pojmova koje treba usvojiti.


Udžbenik u elektroničkom obliku se, uz sav osnovni sadržaj koji je i u tiskanom, sastoji od različitih interaktivnih i drugih digitalnih sadržaja. Učenik može pročitati različite biblijske tekstove, druge književno-umjetničke tekstove, poticajne i mudre priče, pogledati video, poslušati glazbene zapise, vidjeti grafički prikaz ili lentu povijesnih događaja, dopunjavati tekst, slagati slagalice, uparivati pojmove, rješavati križaljke, proučavati karte ili rješavati zadatke povezane s njima, učiti rješavanjem različitih zadataka, pronaći dodatne materijale za one koji žele znati više.


Također se u elektroničkom dijelu udžbenika nalazi i poveznica Katoličkog kalendara kako bi se učenici bolje mogli upoznati s pojedinim svecem.

 
Na kraju svake cjeline, u digitalnom udžbeniku se nalaze interaktivni testovi za ponavljanje svih sadržaja koje učenik treba usvojiti na kognitivnom području. Pri tome učenik dobiva povratnu informaciju o uspješnosti i može pratiti vlastiti napredak. Uz navedeni način vrednovanja, postoji i upitnik samovrednovanja koji učenika osvješćuje o vlastitom angažmanu. U udžbeniku su također i poticajni upitnici koji učenika navode na promišljanje o vlastitoj osobnosti, a povratne informacije potiču ga na pozitivno djelovanje te doprinose rastu samopouzdanja i povjerenja u vlastitu dobrotu.


Udžbenik je odobren od strane Hrvatske biskupske konferencije i Ministarstva znanosti i obrazovanja.