Novi udžbenik za katolički vjeronauk petoga razreda osnovne škole 'Učitelju, gdje stanuješ?' koji je tiskala Kršćanska sadašnjost, sastoji se iz tiskanog i digitalnog dijela.
Autorice udžbenika su Barbara Sipina i Mirjana Novak, a nastao je kao
rezultat dugogodišnjeg rada u razredu autorica koje dobro poznaju
mogućnosti i potrebe vjeroučenika te dobi.
Udžbenik je podijeljen u pet tematskih cjelina: Krenimo zajedno,
Biblija i povijest spasenja, Isus Krist, Širenje Isusove poruke, Susret s
Bogom u molitvi.
Iza tematskih cjelina nalazi se dodatak u kojem su: ishodi učenja,
kršćanski moral, molitve i ostali obrasci vjere, leksikon te popis
knjiga i kratica biblijskih knjiga Staroga i Novoga zavjeta.
Udžbenik je usklađen je s Kurikulumom nastavnog predmeta Katolički
vjeronauk za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj, a sastoji
se od tiskanog i elektroničkog dijela.
U tiskanom dijelu udžbenika nalaze se osnovni sadržaji, popraćeni
fotografijama i sadržajima koji potkrepljuju temu ili navode na
razmišljanje. Rasterećen je nepotrebnih tekstova, ključne riječi
istaknute su da ih učenik lako može uočiti i pamtiti. Objašnjenja
pojmova se, osim u leksikonu, navode i kroz udžbenik radi boljeg
razumijevanja sadržaja. Svaku temu ilustriraju slike i citati poznatih
hrvatskih i svjetskih velikana. Komunikacijski je koncipiran i od
učenika traži aktivno promišljanje i djelovanje. Osim obrazovnih
sadržaja, udžbenik obiluje različitim tekstovima za promišljanje
vlastitih stavova i poticajima za činiti dobro, odnosno aktualizaciju
tema. Svaka od 5 cjelina počinje stranicom na kojoj su motivacijska
pitanja na koja će učenici u toj cjelini pronaći odgovore, a na kraju
svake cjeline je umna mapa koja učeniku olakšava izdvajanje bitnih
pojmova koje treba usvojiti.
Udžbenik u elektroničkom obliku se, uz sav osnovni sadržaj koji je i u
tiskanom, sastoji od različitih interaktivnih i drugih digitalnih
sadržaja. Učenik može pročitati različite biblijske tekstove, druge
književno-umjetničke tekstove, poticajne i mudre priče, pogledati video,
poslušati glazbene zapise, vidjeti grafički prikaz ili lentu povijesnih
događaja, dopunjavati tekst, slagati slagalice, uparivati pojmove,
rješavati križaljke, proučavati karte ili rješavati zadatke povezane s
njima, učiti rješavanjem različitih zadataka, pronaći dodatne materijale
za one koji žele znati više.
Također se u elektroničkom dijelu udžbenika nalazi i poveznica Katoličkog kalendara kako bi se učenici bolje mogli upoznati s pojedinim svecem.
Na kraju svake cjeline, u digitalnom udžbeniku se nalaze interaktivni
testovi za ponavljanje svih sadržaja koje učenik treba usvojiti na
kognitivnom području. Pri tome učenik dobiva povratnu informaciju o
uspješnosti i može pratiti vlastiti napredak. Uz navedeni način
vrednovanja, postoji i upitnik samovrednovanja koji učenika osvješćuje o
vlastitom angažmanu. U udžbeniku su također i poticajni upitnici koji
učenika navode na promišljanje o vlastitoj osobnosti, a povratne
informacije potiču ga na pozitivno djelovanje te doprinose rastu
samopouzdanja i povjerenja u vlastitu dobrotu.
Udžbenik je odobren od strane Hrvatske biskupske konferencije i Ministarstva znanosti i obrazovanja.