06. 01. 2019.

Zadarski vjeroučitelji u obrazovnoj reformi Školi za život


Stručno vijeće vjeroučitelja osnovnih i srednjih škola Zadarske nadbiskupije na temu hrvatske obrazovne kurikularne reforme pod nazivom Škola za život, održano je u petak 4. siječnja 2019. u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru. Nakon uvodnog pozdrava i molitvenog početka, predavanja i radionice održali su vjeroučitelji Anita Bakovljanec, Ivana Hac, Tihana Petković i Krešimir Biršić iz tima Radne skupine predmetnog kurikuluma katoličkog vjeronauka.

Predavači su istaknuli da kurikularna reforma nije odbacivanje svega postojećeg, već je riječ o stavljanju naglaska na one dobre prakse koje već postoje, koje vjeroučitelji već provode u nastavi, uz otvorenost novim metodama. Rečeno je da se od usmjerenosti prema sadržaju učenja ide na usmjerenost na proces učenja; od učenja sadržaja i činjenica prema podršci u razvoju vještina, stavova i vrijednosti uz usvajanje znanja; od poučavanja putem predavanja prema upotrebi različitih metoda poučavanja i aktivnom učenju; od potpune kontrole nad procesom učenja prema uključivanju učenika u proces učenja pružanju pomoći učenicima u učenju.

Predavači su vjeroučitelje upoznali mogućnostima u virtualnim učionicama u obrazovnoj reformi s kojima vjeroučitelji već rade, kao i digitalnim metodičkim priručnicima. Također, rečeno je da nije riječ prvenstveno o digitalizaciji nastave, te da je i neophodan profesionalni i osobni razvoj svih učitelja, kroz redovitost stručnih usavršavanja i praćenja sadržaja, te ostalih aktivnosti putem virtualne učionice na Loomen-u.

Vjeroučitelji su iznijeli svoja dosadašnja iskustva s kurikularnom reformom, posebno oni čije škole sudjeluju od školske godine 2018./2019. u eksperimentalnoj provedbi kurikularne reforme. Predavači i vjeroučitelji su primijetili da velik dio onoga što donosi kurikularna reforma, vjeroučitelji već godinama provode u svojoj nastavi, posebno zbog specifičnosti vjeronauka kao školskog predmeta koji je već odavno otvoren novim načinima i metodama poučavanja, a sada kroz kurikularnu reformu to može još snažnije doći do izražaja.