21. 08. 2018.

Za vjeroučitelje: Kako razvijati i graditi pozitivan i autentičan odnos s vjeroučenicima?

Svaki početak nove školske godine ujedno je i prilika za novi početak u uspostavljanju pozitivnih odnosa između vjeroučitelja i vjeroučenika. Sve pogreške i propusti koji su se dogodili u protekloj godini, mogu se ispraviti i temelji na kojima će se graditi nova školska godina također mogu i trebaju biti drukčiji kako bi se uspostavio odnos u kojem će i vjeroučitelji i vjeroučenici osjećati obostrano razumijevanje, otvorenu i iskrenu komunikaciju i suradnju. 

Novi počeci s prethodnim i novim generacijama vjeroučenika zaslužuju priliku da njihov odnos od samog početka bude kvalitetan, s obostranom željom za iskrenom i otvorenom komunikacijom i suradnjom.
Vjeroučenici cijene kada od vjeroučitelja mogu očekivati iskren odgovor ili stanje situacije bez obzira je li ishod pozitivan ili negativan. U procesu se poučavanja vjeroučenici bezrezervno oslanjaju na znanje svojeg vjeroučitelja, međutim vjeroučenicima je potrebno dati do znanja da niti vjeroučitelji ne znaju sve i nemaju uvijek odgovor na sva njihova pitanja.
Ako vjeroučenicima iskreno odgovorite da ne znate odgovor na pitanje koje su vam postavili, to ne znači poraz, već da i vi bez obzira na svoj staž, obrazovanje i iskustvo također prolazite cjeloživotnu školu u kojoj učenje nikada ne prestaje. Upravo je iz tog razloga u redu reći ako nešto ne znate, ali kako ćete se svakako potruditi do sljedećeg sata pronaći informaciju koja ih zanima. Ovakav pristup omogućava i gradi iskrenu komunikaciju s vjeroučenicima, pokazuje im kako izgleda međusobno učenje i poučavanje u kojem i vi sudjelujete zajedno s njima. Zajedničko učenje i otkrivanje znanja vodi stvaranju međusobnog povjerenja i uvažavanja.
Potičite kritičko razmišljanje, kreativnost i istraživanje među svojim vjeroučenicima. Nastojte vjeroučenicima uvijek davati i omogućavati smjernice koje će ih poticati na učenje, inspirirati na istraživanje različitih tema, sadržaja, čitanje dodatne literature i promišljanja o naučenome. Vjeroučenici na taj način od vjeroučitelja dobivaju pozitivnu motivaciju koja potiče njihovu intrinzičnu motivaciju koja je neophodna za njihov daljnji razvoj. Međutim, ono najvažnije, vjeroučenici na taj način osjećaju kako je vjeroučitelju doista važno da što više nauče i da naučeno izlazi iz svakodnevnih okvira zadanog sadržaja. Također, osjetit će vaš poticaj da se razvijaju, želju da budu što bolji, uspješniji, ali i samostalniji.
Pohvalite vjeroučenike čak i onda kada nije sve najbolje i onda kada sve ne funkcionira onako kako bi trebalo ili kako ste zamislili. Preporučam da uvijek pokušate pronaći nešto pozitivno i kada dan u učionici nije kakav je trebao biti. Neprestano prekoravanje ili kritiziranje zasigurno neće pomoći u osnaživanju motivacije vjeroučenika. Uvijek nastojte biti smireni i onda kada se tako ne osjećate i kada biste najradije povisili glas. Na kraju radnog dana zajednički prokomentirajte s čime niste bili zadovoljni, ali pokušajte i pronaći nešto što vjeroučenike neće obeshrabriti ili demotivirati, već ih osnažiti kako se slične situacije ne bi ponovile.