Novi počeci s prethodnim i novim generacijama vjeroučenika zaslužuju priliku da njihov odnos od samog početka bude kvalitetan, s obostranom željom za iskrenom i otvorenom komunikacijom i suradnjom.
Vjeroučenici cijene
kada od vjeroučitelja mogu očekivati iskren odgovor ili stanje situacije
bez obzira je li ishod pozitivan ili negativan. U procesu se poučavanja vjeroučenici
bezrezervno oslanjaju na znanje svojeg vjeroučitelja, međutim vjeroučenicima je
potrebno dati do znanja da niti vjeroučitelji ne znaju sve i nemaju uvijek
odgovor na sva njihova pitanja.
Ako vjeroučenicima
iskreno odgovorite da ne znate odgovor na pitanje koje su vam postavili, to ne
znači poraz, već da i vi bez obzira na svoj staž, obrazovanje i iskustvo
također prolazite cjeloživotnu školu u kojoj učenje nikada ne prestaje. Upravo
je iz tog razloga u redu reći ako nešto ne znate, ali kako ćete se svakako
potruditi do sljedećeg sata pronaći informaciju koja ih zanima. Ovakav
pristup omogućava i gradi iskrenu komunikaciju s vjeroučenicima, pokazuje
im kako izgleda međusobno učenje i poučavanje u kojem i vi sudjelujete zajedno
s njima. Zajedničko učenje i otkrivanje znanja vodi stvaranju međusobnog
povjerenja i uvažavanja.
Potičite kritičko
razmišljanje, kreativnost i istraživanje među svojim vjeroučenicima. Nastojte vjeroučenicima
uvijek davati i omogućavati smjernice koje će ih poticati na učenje, inspirirati
na istraživanje različitih tema, sadržaja, čitanje dodatne literature i
promišljanja o naučenome. Vjeroučenici na taj način od vjeroučitelja dobivaju
pozitivnu motivaciju koja potiče njihovu intrinzičnu motivaciju koja je
neophodna za njihov daljnji razvoj. Međutim, ono najvažnije, vjeroučenici na
taj način osjećaju kako je vjeroučitelju doista važno da što više nauče i da
naučeno izlazi iz svakodnevnih okvira zadanog sadržaja. Također, osjetit će vaš
poticaj da se razvijaju, želju da budu što bolji, uspješniji, ali i
samostalniji.
Pohvalite vjeroučenike
čak i onda kada nije sve najbolje i onda kada sve ne funkcionira onako kako bi
trebalo ili kako ste zamislili. Preporučam da uvijek pokušate pronaći nešto
pozitivno i kada dan u učionici nije kakav je trebao biti. Neprestano
prekoravanje ili kritiziranje zasigurno neće pomoći u osnaživanju motivacije vjeroučenika.
Uvijek nastojte biti smireni i onda kada se tako ne osjećate i kada biste
najradije povisili glas. Na kraju radnog dana zajednički prokomentirajte s
čime niste bili zadovoljni, ali pokušajte i pronaći nešto što vjeroučenike neće
obeshrabriti ili demotivirati, već ih osnažiti kako se slične situacije ne bi
ponovile.