Što se
vrednuje kod svakog elementa?
Znanje: usvojenost programskih sadržaja na:
spoznajno - informativnoj razini, doživljajno
- iskustvenoj razini, djelatno - iskustvenoj razini.
Stvaralačko izražavanje:
Stvaralačko izražavanje:
usmeno izražavanje, pismeno izražavanje, likovno
izražavanje, scensko izražavanje, glazbeno izražavanje.
Zalaganje: uključivanje vjeroučenika u razne oblike
rada, motiviranost na satu, marljivost u izvršavanju postavljenih zadataka,
uključenost u izvanškolske aktivnosti.
Kultura međusobnog komuniciranja: kultura prema svim sudionicima
susreta uključuje: finoću, pažnju, poštovanje, iskrenost, slobodu, kreativnost.
ZNANJE
- Izvrsno usvojio nastavne sadržaje,
- Veoma dobro povezuje naučeno sa svakidašnjim životom,
- Vjeroučenik ima sposobnosti dubljega doživljavanja i spoznavanja
otajstava i nauka Crkve,
- Posjeduje izrazite sposobnosti u interpretaciji biblijskoga
teksta,
- Ističe se u znanju i sposobnostima,
- S lakoćom usvaja i iznosi sadržaje, uspješno primjenjuje stečeno
znanje.
- Usvojene nastavne sadržaje iznosi logički i s razumijevanjem,
- Veoma sposoban, s lakoćom usvaja sadržaje i uspješno ih
reproducira u svakom obliku rada,
- Nastavne sadržaje, posebno biblijske, izlaže s puno detalja,
- Uz više ustrajnog i samostalnog rada mogao bi postići i bolje
rezultate.
- Vidljiv je napredak, potrebno je ovako nastaviti,
- Dobro poznaje osnovne biblijske sadržaje,
- Teže usvaja gradivo,
- Uspjeh postiže uz dosta uloženog truda
STVARALAČKO IZRAŽAVANJE
- Vjeroučenik je vrlo uspješan u interpretativnom čitanju biblijskih i
drugih književno-umjetničkih tekstova,
- Ističe se u scenskom prikazivanju biblijskih tekstova,
- U usmenom izražavanju otkriva se sposobnost zamišljanja,
asociranja i logičkog povezivanja
sadržaja,
- Vjeroučenik je uspješan i kreativan u simboličkom izražavanju,
- Posjeduje osjetljivost i otvorenost za transcedentno,
- Razvijene sposobnosti stvaralačkog izražavanja,
- Ima lijep pismeni izričaj,
- Izrazite sposobnosti za likovno izražavanje,
- Izrazito kreativan i komunikativan,
- Vrlo uspješan u komuniciranju s raznovrsnim medijima,
- Posebne sposobnosti za glazbeni izričaj,
- Zalaže se u različitim oblicima stvaralačkoga izražavanja.
ZALAGANJE
- Vrlo aktivan i zainteresiran za rad,
- Voli predmet, aktivan tijekom nastavnoga procesa,
- Vrijedan i samostalan, redovito prati nastavne sadržaje,
- Odlikuje se pozitivnim odnosom prema radu,
- Iznimno vrijedan i marljiv,
- Aktivan na satu, redovito izvršava svoje obveze,
- Savjestan i samostalan u radu,
- Odgovorno se odnosi prema radu,
- Marljivo i aktivno sudjeluje u vjeronaučnoj nastavi i
aktivnostima,
- Posjeduje volju za rad, trudi se postići što bolje rezultate,
- Voli rad, ali je nesiguran u svoje znanje pa nije aktivan u
radu,
- Više pozornosti posvetiti samostalnom učenju,
- Kreativan u skupnom radu,
- Uz poticaj postiže bolje rezultate,
- U radu ga treba ohrabriti i potaknuti na veću samostalnost,
- Potrebno je češće poticati i usmjeravati pozornost na rad i
sadržaje,
- Potreban poticaj za intenzivnije uključivanje u nastavni proces,
- Zalaže se u granicama svojih mogućnosti.
KULTURA MEDUOSOBNOG KOMUNICIRANJA
- S ljubavlju pomaže drugima,
- Vrlo lijepo surađuje s vjeroučenicima i vjeroučiteljem
- Kod učenika se opaža spremnost življenja po vjeri,
- Pažljiv i ljubazan prema drugima,
- Komunikativan i tolerantan,
- Uzornim ponašanjem vrlo pozitivno djeluje na ostale vjeroučenike,
- Uzoran u ponašanju i odnosu prema drugima,
- Svoje mišljenje izražava korektno i s poštovanjem,
- Vrlo lijepo surađuje s drugima,
- Otvoren za suradnju, razgovor i razumijevanje,
- Uvažava druge i prihvaća njihove ideje,
- Kod vjeroučenika treba poticati pozitivnu verbalnu komunikaciju,
- Treba ga poticati na pozitivan odnos prema radu i zalaganju na
vjeronaučnom susretu.
ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA U VJERONAUKU,
1. - 8. raz.
ZNANJE -
KRITERIJI VREDNOVANJA (ocjena i opis):
NEDOVOLJAN (1)
Ni uz pomoć vjeroučitelja vjeroučenik ne prepoznaje osnovne sadržaje.
DOVOLJAN (2)
Uz veliku pomoć vjeroučitelja vjeroučenik prepoznaje osnovne sadržaje i
slabo ih reproducira.
DOBAR (3)
Uz vjeroučiteljevu pomoć učenik reproducira i razumije osnovne
sadržaje.
VRLO DOBAR (4)
Uz eventualnu malu pomoć vjeroučitelja vjeroučenik solidno razumije
sadržaje, logički ih povezuje i primjenjuje na nove jednostavnije situacije.
ODLIČAN (5)
Vjeroučenik samostalno, sigurno i vješto interpretira i primjenjuje
znanja na životne problemske situacije.
ZALAGANJE -
KRITERIJI VREDNOVANJA (ocjena i opis):
NEDOVOLJAN (1)
Vjeroučenik ne pokazuje zanimanje za nastavne sadržaje, ne sudjeluje u
nastavi, često nema udžbenik i bilježnicu, ne piše školske i domaće uratke, ne
donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema.
DOVOLJAN (2)
Vjeroučenik pokazuje minimalno zanimanje za nastavne sadržaje, površno
prati vjeroučitelja, zapis u bilježnici mu je nepotpun, neredovit je u pisanju
školskih i domaćih uradaka, rijetko donosi dogovorene materijale potrebne za
obradu pojedinih tema.
DOBAR (3)
Vjeroučenik pokazuje prosječno zanimanje za nastavne sadržaje, zapis u
bilježnici mu je uglavnom cjelovit, površan u pisanju školskih i domaćih
uradaka, neredovito donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih tema.
VRLO DOBAR (4)
Vjeroučenik aktivno sudjeluje u nastavi, redovit je u pisanju školskih
i domaćih uradaka, uglavnom donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih
tema.
ODLIČAN (5)
Vjeroučenik vrlo aktivno sudjeluje u nastavi, često postavlja pitanja s
ciljem pojašnjenja i produbljenja nastavnih sadržaja, školske i domaće uratke
piše cjelovito, redovito donosi dogovorene materijale potrebne za obradu pojedinih
tema, samoinicijativno donosi materijale vezane za pojedine nastavne teme,
aktivan u izvannastavnim aktivnostima.
KULTURA
KOMUNICIRANJA - KRITERIJI VREDNOVANJA (ocjena i opis):
NEDOVOLJAN (1)
Vjeroučenik često ometa rad, nepristojno i neprimjereno se ponaša i
izražava, nedostaje mu odnos poštivanja prema kršćanskim vrijednostima.
DOVOLJAN (2)
Vjeroučenika treba često poticati na pristojnije i primjerenije
ponašanje i izražavanje, ponekad se s nepoštivanjem odnosi prema kršćanskim vrijednostima.
DOBAR (3)
Vjeroučenik povremeno surađuje s drugim vjeroučenicima i vjeroučiteljem,
potreban mu je povremeni poticaj na pristojnije i primjerenije ponašanje i
izražavanje, treba još više razviti odnos poštivanja prema kršćanskim
vrijednostima.
VRLO DOBAR (4)
Vjeroučenik solidno surađuje s ostalim vjeroučenicima i vjeroučiteljem,
pristojno i primjereno se ponaša i izražava, s poštivanjem se odnosi prema
kršćanskim vrijednostima.
ODLIČAN (5)
Vjeroučenik izvrsno surađuje s
ostalim vjeroučenicima i vjeroučiteljem, pažljiv i uljudan, uzornim ponašanjem
vrlo pozitivno djeluje na ostale učenike, u svim situacijama se s poštivanjem
odnosi prema kršćanskim vrijednostima.
STVARALAČKO
IZRAŽAVANJE - KRITERIJI VREDNOVANJA (ocjena i opis):
NEDOVOLJAN (1)
Vjeroučenik odbija sudjelovati u svakom obliku stvaralačkoga
izražavanja, često ne izvršava postavljene zadatke i preuzete obveze, ne
uspijeva se izraziti niti uz pomoć i poticaje vjeroučitelja.
DOVOLJAN (2)
Vjeroučenik ne pokazuje interes prema stvaralačkom izražavanju, ali
reagira na poticaj vjeroučitelja, djelomično izvršava postavljene zadatke,
uspijeva se izraziti samo uz veliku pomoć vjeroučitelja.
DOBAR (3)
Vjeroučenik se trudi u radu i obavljanju postavljenih zadataka, ali mu
nedostaje jasnoća u izričaju, slabije uočava bit sadržaja, teže pokazuje i
artikulira svoje sposobnosti.
VRLO DOBAR (4)
Vjeroučenik rado prihvaća sudjelovanje u različitim oblicima
stvaralačkoga izražavanja, uglavnom se izražava gramatički pravilnim i
razumljivim rečenicama, solidno se služi religioznim rječnikom, ima solidnu
sposobnost komunikacije vjerskih sadržaja i koreliranja naučenoga.
ODLIČAN (5)
Vjeroučenik samostalno, razumljivo i argumentirano obrazlaže svoje
mišljenje, rado sudjeluje u različitim oblicima stvaralačkog izražavanja i daje
inicijative, ističe se po iscrpnosti, uspješnosti i kreativnosti, drži se
zadane teme i uočava bit sadržaja, sposoban je s kršćanskog stajališta kritički
propitivati i prosuđivati različite oblike mišljenja i ponašanja.
DOMAĆE ZADAĆE
-
Voditi evidenciju
o domaćim zadaćama.